Met het recht "Afspraakdetails inzien" kan vanuit het Afsprakenoverzicht een afspraak geopend worden; dan opent de afspraakdetailpagina.
Wanneer de gebruiker recht heeft op om patiëntgegevens in te zien, worden deze boven in de pagina, onder het menu getoond. Indien bepaalde gegevens niet aanwezig zijn wordt er een - getoond. De eerste letters van de voor- en/of achternaam van de patiënt worden in de gekleurde cirkel getoond. De naam van de patiënt wordt naast de cirkel getoond.
VIPLive planning beheert zelf geen patiëntgegevens en toont dus enkel gegevens die zijn doorgestuurd vanuit andere systemen. Het is niet mogelijk om patiëntgegevens te wijzigen. Hiervan zal een update gestuurd moeten worden vanuit het bronsysteem.
Informatie op de afspraakdetailpagina
|
Titel
|
Altijd getoond?
|
Omschrijving
|
---|---|---|---|
Behandelplan | Behandelplan | Ja |
Naam van het behandelprotocol waaronder de afspraak valt |
Aanvrager | Ja |
Naam van de aanvragend arts |
|
AGB-code | Ja |
AGB-code van de aanvragend arts |
|
Behandelplannummer | Nee |
Wanneer het insturende systeem een nummer meestuurt bij het behandelplan, wordt deze hier getoond |
|
Afspraak | Afspraakstatus | Ja |
Opties:
|
Afspraaknummer | Ja |
|
|
Datum | Ja | Ingevuld als de afspraak is gepland, anders staat hier - | |
Starttijd - Eindtijd | Ja | Ingevuld als de afspraak is gepland, anders staat hier - | |
Richtdatum | Ja | Ingevuld als dit is meegestuurd vanuit andere systemen | |
Afspraak | Ja | Naam van de afspraakprotocol van de afspraak | |
Kamer | Ja |
De locatie waar de afspraak is gepland, anders staat hier - |
|
Afwijkende aanvrager | Nee | Wordt alleen getoond als er een afwijkende aanvrager is meegestuurd vanuit de aanvragende systemen. | |
Afspraak locatie | Nee |
Wordt alleen getoond als de afspraak locatie Thuis is. Deze informatie komt uit de aanvragende systemen. |
Inplannen & herplannen
Vanuit de afspraak detailpagina is het mogelijk om een ongeplande afspraak in te plannen. Daarnaast is het mogelijk om een geplande of geannuleerde afspraak te herplannen. Dit is mogelijk door op de blauwe plannenknop te klikken. Na het klikken van de plannenknop verschijnt het slotenoverzicht van het afspraakprotocol van de betreffende afspraak. Kies in het slotenoverzicht het gewenste slot. Je keert terug op de afspraakdetailpagina waarde nieuwe afspraakgegevens getoond worden.
Er wordt een afspraakbericht gestuurd naar een externe applicatie met de (geüpdatet) afspraakgegevens.
Annuleren
Het is mogelijk om een afspraak te annuleren door de afspraakstatus te wijzigen naar een annuleerstatus via de annuleerknop. Na het klikken van de annuleerknop kan er een nieuwe afspraakstatus gekozen worden uit de lijst (zie de tweede afbeelding). Wanneer de afspraakstatus is gekozen wordt deze direct toegepast en wordt er een annuleerbericht gestuurd naar een externe applicatie.
Het is niet mogelijk om een geannuleerde afspraak weer een status Gepland of Ongepland te geven. Wel kan een andere annuleerstatus gekozen worden; er wordt dan opnieuw een annuleerbericht gestuurd.