VIPLive Support

Problemen met de app of het installeren ervan

  • Bijgewerkt

Er zijn een aantal redenen waarom de app niet zou kunnen werken, check daarom altijd onderstaande zaken alvorens Customer Support te bellen:

Android of iOS versie is niet compatibel met VIPLive app

Het meest voorkomende probleem is het gebruiken van een verouderde besturingssystemen op de mobiele telefoon (bijv. Android of iOS). De VIPLive app is niet compatibel met deze verouderde versies en werkt daarom op deze telefoons niet.


De minimale eis die wij stellen aan het besturingssysteem is dat deze ondersteund wordt door de leverancier van dit besturingssysteem zelf (bijvoorbeeld Android of iOS). Alleen op deze manier kunnen wij de garantie bieden voor het niveau van informatiebeveiliging wat bij zorgsystemen hoort. Vorig jaar werd Android 10 End of Life verklaard door Google. Dit betekent dat Google als leverancier geen ondersteuning en garanties meer biedt voor de veiligheid voor deze versie. Binnenkort zal tevens Android 11 End of Life verklaard worden.


Om deze reden is de minimale vereiste voor het gebruik van de VIPLive app dat deze geïnstalleerd is op een telefoon met versie Android 12 of hoger. T.a.v. Apple telefoons is de vereiste dat deze versie 15 of hoger hebben.

Dit betekent dat we de volgende versies ondersteunen:

- Android 12, 13 & 14 of hoger

- iOS 15, 16 & 17 of hoger

 

Om er achter te komen welke versie van Android of iOS actief is op de mobiele telefoon, volgt dan de onderstaande stappen:

 

Android versie

Afhankelijk van de Android versie zijn er twee opties:

  1. Open 'Instellingen'.
  2. Scroll naar beneden en tik op "Info telefoon"
  3. Selecteer "Softwaregegevens"
  4. Hier staat de Android-versie van het apparaat.

of

  1. Open 'Instellingen'.
  2. Scroll naar beneden en tik op "Over het apparaat"
  3. Hier staat de Android-versie van het apparaat.

iOS versie

  1. Ga op de iPhone of iPad naar Instellingen.
  2. Tik op Algemeen.
  3. Tik op Info.
  4. Check de iOS-versie naast Versie.

Niet de meest recente versie van de VIPLive app actief

Het is belangrijk om te controleren welke versie je gebruikt van de VIPLive app. Zorg ervoor dat je de laatste versie gebruikt om te voorkomen dat bepaalde onderdelen niet werken. Als automatisch updaten aanstaat dan is de kans groot dat je al de juiste versie gebruikt. Als dit niet automatisch gebeurt dan kan je een update doen door de app op te zoeken in de Appstore of Playstore. Om te zien welke versie je gebruikt van de VIPLive app volg je deze stappen:

  1. Login in op de app
  2. Klik op profiel links onderin
  3. Scroll naar onder in het profiel, hier vind je de versie van de app

 

Als je nog vragen hebt of verdere ondersteuning nodig hebt, aarzel dan niet om contact op te nemen met VIPLive Support. We staan altijd klaar om je te helpen.