Deze handleiding gaat over het opstellen van Advance Care Planning (ACP) voor de patiënt binnen VIPLive.
Deze ACP is gebaseerd op de Leidraad voor het proces en uniform vastleggen van proactieve zorgplanning.
TIP! De ACP pagina van het PraktijkPopulatiedashboard geeft huisarts/POH inzicht bij wie dit gesprek nog niet heeft plaatsvinden of geüpdatet moet worden. |
Opstellen van het plan
1. Ga naar de actiepagina van de patiënt. Klik op het tabje ‘Gezondheidsoverzicht’ in het linker menu om deze te openen.
2. Klik bovenin het scherm op de tab ‘Advance Care Planning'
4. Indien je voor het eerst een plan maakt, geef vervolgens aan dat de patiënt akkoord gaat met het delen van behandelafspraken met betrokken zorgverleners.
Wanneer je 'Ja' selecteert bij het VIPLive zorgnetwerk opent zich vervolgens een lijst met zorgverleners uit het zorgnetwerk. Hier kunnen specifieke zorgverleners geselecteerd worden.
5. De onderdelen met invulvelden van de ACP worden geopend. Vul de betreffende vragen in elk onderdeel in. Het bestaat uit 9 onderdelen:
- Wilsbekwaamheid & Wettelijke vertegenwoordiging
- Gesprek gevoerd in bijzijn van
- Belangrijkste overeengekomen doel van behandeling
- Behandelaanwijzingen
- Behandelafspraken
- Wat verder nog belangrijk is
- Eerder vastgelegde behandelafspraken
- Informatie delen
- Wilsverklaring.
6. Bij het laatste onderdeel, ‘Wilsverklaring’, kunt u een bijlage toevoegen. Klik hiervoor op ‘Voeg bijlage toe’ en kies het gewenste bestand.
7. Verwijder een bijlage door te klikken op het ‘vuilnisbak icoon’ rechts naast de betreffende bijlage.
8. Als u klaar bent met ACP of u wilt tijdelijk opslaan dan klikt u rechts onder de pagina op ‘Opslaan’.
9. Zodra het plan is opgeslagen, heeft u de mogelijkheid om het als een Edifact-bericht terug te sturen naar uw HIS of als een PDF te downloaden. Om het terug te sturen, navigeert u naar de balk bovenaan en klikt u op de knop "Terugkoppelen naar bronsysteem". Om het als een PDF te downloaden, klikt u op de drie puntjes en selecteert u "Exporteer naar PDF".
10. Het opgeslagen ACP en de voorgaande ACP’s blijven bewaard. Klik op ‘Historie’ om de voorgaande plannen in te zien. Het overzicht van voorgaande ACP’s klapt aan de rechterkant van het scherm uit.
Controleren en bewerken van toegang tot ACP
Om te checken wie, na het aanmaken van een ACP, toegang heeft tot de gegevens kun je klikken op 'Toegang' rechts bovenin. Hier kan je ook de toegang tot de ACP bewerken.
In het bovenste veld kun je op 'Bewerken' klikken om aanpassingen te maken.
Als je nog vragen hebt of verdere ondersteuning nodig hebt, aarzel dan niet om contact op te nemen met onze klantenservice via deze link. We staan altijd klaar om je te helpen.