VIPLive support

Consulteren voor secretariaten, specialisten en kaderartsen

 

Ontvangen van een consultatie

Een consultatie in VIPLive wordt gestuurd door de huisarts en gericht aan een vakgroep. Het hoofd van de vakgroep ontvangt vervolgens een mail notificatie. Door in te loggen op www.viplive.nl is de consultatie in te zien.

1. Indien u een mail notificatie hebt ingesteld ontvangt u een mail.

image-20200804-113212.png

2. Nadat u bent ingelogd op www.viplive.nl komt u direct op de gesprekkenpagina uit.

3. U ziet nu het consultatie overzicht met de nieuwe consultatie.

4. Klik op de knop   ‘Consultatie oppakken’ om de consultatie op te pakken.

image-20200804-113246.png

Wanneer er gewerkt wordt met een secretariaat:  

5. Voeg de juiste specialist toe aan de consultatie. Klik op de knop 'gespreksinstellingen'. Klik op het + icoon om een deelnemer toe te voegen aan de consultatie en zoek hier naar de juiste specialist. Klik op 'toevoegen' om de specialist toe te voegen aan de consultatie.

image-20200804-113822.png

Inzien van medische informatie

1. U kunt u rechts klikken op ‘Medische gegevens’ om medische informatie in te zien.

2. Er verschijnt dan aan de rechterkant een kolom, waarin u de beschikbare medische gegevens kunt inzien. Indien beschikbaar, kunt u meetwaarden, medicatie en episoden selecteren. Wanneer u hier op klikt opent er een pop-up met de geselecteerde meetwaarde.

image-20200804-115010.pngLet op! De medische gegevens zijn afkomstig uit het Huisartsen Informatie Systeem (HIS) door middel van een extractie. Een extractie is niet volledig actueel, houdt u hier rekening mee. De datum van de extractie wordt getoond.

Beantwoorden van de consultatie

1. U kunt de consultatie beantwoorden door in de onderste balk uw antwoord te typen. Klik op verstuur om het antwoord te versturen.  Wanneer u op het paperclipje klikt kunt u eventueel ook een bijlage mee sturen.

De consultatievrager ontvangt een emailnotificatie na klikken op verzenden.

image-20200804-115710.png

 

Afsluiten/declareren van de consultatie

Na het beantwoorden van de consultatie, kunt u de consulatie afsluiten door het gesprek te verlaten.

1. Klik op de knop ‘Declareren en Afsluiten’. Er opent een pop-up.

image-20200804-120034.png

2. Vul de gegevens in om de consultatie af te sluiten en te declareren. Maak een keuze onder "soort consultatie" of het een declarabel consultatie betreft of een administratieve consultatie. 

Declaratie_consultatie.png

 

3. De afgesloten consultatie kun je terugvinden in het archief in uw berichten inbox.

image-20200804-120351.png

Heeft de huisarts ingesteld dat consultaties automatisch teruggekoppeld worden naar het HIS, dan ontvangt deze een MEDVRY op het ingestelde e-mailadres na klikken op declareren en afsluiten. 

Een overzicht van de door u organisatie opgevoerde consultatie is te vinden onder het menu-item declaraties; Declareren consultaties ketenpartner

Ontvangen van een consultatie met het vernieuwde consultatieoverzicht

Het consultatieoverzicht kan door een specialistengroep gebruikt worden in plaats van de inbox met consultaties. Het overzicht is ontwikkeld zodat specialisten op een efficiëntere manier met VIPLive kunnen werken.

Een consultatie in VIPLive wordt gestuurd door de huisarts en gericht aan een vakgroep. Door in te loggen op www.viplive.nl is de consultatie in te zien.

  1. Indien u een mail notificatie hebt ingesteld ontvangt u een mail wanneer u een consultatie ontvangt.

1.png

  1. Nadat u bent ingelogd op www.viplive.nl komt u direct op het consultatieoverzicht uit. Als u vanuit de mail op de link klikt, komt u in de inbox uit. Wilt u in plaats daarvan gebruik maken van het consultatieoverzicht, klik dan boven in de balk op ‘Consultaties’.

66.png

  1. U ziet nu het consultatieoverzicht met daarin alle nieuwe en openstaande consultaties.

4.png

Wanneer het consultatieoverzicht net geopend is, kan het zijn dat onderstaande melding even in beeld is. Deze melding geeft aan dat VIPLive aan het controleren is of alle openstaande consultaties nog echt openstaan en of ze niet al door u of een collega zijn afgesloten. Het kan dus zijn dat, wanneer deze melding getoond wordt, u ook ziet dat een of meerdere consultaties verdwijnen bij ‘Openstaand’. Deze consultaties zijn niet weg: wanneer u kijkt bij ‘Gedeclareerd en afgesloten’ zult u deze consultaties weer zien.

5.png

De gedeclareerde consultaties kunt u ook openen vanaf dit overzicht door de balk ‘Gedeclareerd en afgesloten’ open te klikken. Om alle afgesloten consultaties te zien, kunt u klikken op ‘Ga naar archief’.

6.png

  1.  Om een nieuwe consultatie op te pakken, open de consultatie vanuit het overzicht en klik op de knop ‘Consultatie oppakken’ om de consultatie op te pakken.

Verder werkt het consulteren nog zoals beschreven in de handleiding op https://support.viplive.nl/hc/nl/articles/4410679889809-Consulteren-voor-secretariaten-specialisten-en-kaderartsen.

 

 

Bijgewerkt