VIPLive support

VIPLive app voor zorgverleners nieuw

VIPLive
VIPLive
  • Bijgewerkt

VIPLive App

  1. App downloaden
  2. App activeren
  3. Inloggen met een QR code
  4. Inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord
  5. Gespreksoverzicht
  6. Nieuw gesprek starten
  7. Een foto sturen
  8. Patiënten zoeken
  9. Uw profiel bekijken
  10. Meldingen aan/uit zetten
  11. Telefoon uitloggen

App downloaden

1. Zoek in de App Store of Play Store op ‘VIPLive’ en klik op ‘Download’ of ‘Installeren’ 

10.png        11.png

App Activeren
Als u de app voor het eerst opent verschijnt er een loginscherm. Hier staat een knop met ‘Log in’.

1.png

Als u hier op drukt volgen er twee opties om in te loggen en de app te activeren.

  • Inloggen met een QR-code
  • Inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord

Inloggen met een QR-code

  1. Als u wilt inloggen met een QR-code logt u eerst in op uw computer met uw VIPLive account.
  2. Rechtsboven in uw scherm klikt u op uw naam
  3. Druk op het venster op ‘Aanmelden app’
  4. Hierna verschijnt er een QR-code in beeld

3.png

          5. Op uw telefoon, druk op ‘Log in via QR-code’

4.png

6. Scan de QR-code op uw computer met uw telefoon. Let op: er kan een melding komen dat u eerst cameratoegang moet verlenen. Druk hierbij op Toestaan

7. Als u een iPhone heeft met FaceID, wordt er gevraagd of u dit wil gebruiken om in het vervolg in te loggen. Wilt of heeft u dit niet? Ga dan naar stap 8.

8. Nu moet u een pincode voor de app aanmaken. Deze code bestaat uit vijf cijfers en gebruikt u om in het vervolg in te loggen in de app. Let op: deze code kunnen niet 5 opeenvolgende of 5 dezelfde cijfers zijn.

9. Uw app is nu geactiveerd

 

Inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord

  1. Nadat u op het beginscherm op ‘Log in’ hebt gedrukt vult u in het onderstaande scherm uw VIPLive gebruikersnaam en wachtoord in. Als u uw wachtwoord bent vergeten, druk dan op ‘Ik ben mijn wachtoord vergeten’. Dan wordt er uitgelegd hoe u uw wachtwoord kunt resetten.

5.png

  1. Als u een iPhone heeft met FaceID, wordt er gevraagd of u dit wil gebruiken om in het vervolg in te loggen. Wilt of heeft u dit niet? Ga dan naar stap 3.

  2. Nu moet u een pincode voor de app aanmaken. Deze code bestaat uit vijf cijfers en gebruikt u om in het vervolg in te loggen in de app. Hierna vult u deze code opnieuw in om te bevestigen. Let op: deze code kunnen niet 5 opeenvolgende of 5 dezelfde cijfers zijn.
  3. Uw app is nu geactiveerd

Gespreksoverzicht

Als u bent ingelogd ziet u uw gespreksoverzicht. Hier kunt u al uw actieve gesprekken vinden. Ook kunt u boven in de zoekbalk naar een gesprek zoeken.

 

Nieuw gesprek starten

1. Om een nieuw gesprek te starten drukt u op het icoontje rechtsboven

6.png

2. U komt dan op bovenstaande scherm. Zoek eerst de patiënt waar het over gaat. Daarna kunt u zorgverleners toevoegen.

7.png

3. Als u alles heeft ingevuld ziet het er als het goed is zo uit. Om het gesprek te starten drukt op de de blauwe knop “Start Gesprek”

 

Een foto sturen

1.Open een gesprek

9.png

2.Druk op het camera-icoontje

3.Maak de foto

4. Voeg eventueel nog een bijschrift toe en verstuur de foto

 

Patiënten zoeken

  1. Druk onderin op het middelste icoontje “Patiënten”
  2. Zoek in het zoekveld de patiënt op.
  3. Als u op de naam van de patiënt klikt ziet u hier de actieve gesprekken en het zorgnetwerk van de patiënt.
  4. Eventueel kunt u hier ook personen uit het zorgnetwerk van de patiënt verwijderen

 

IMG_8250.PNGIMG_8253.PNG

 

 

Uw profiel bekijken

1. Druk onderin op het rechtericoontje “Profiel”

12.png

2. Om uw profiel te bekijken druk u op het potloodje naast uw naam. Hier kunt u de gegevens bekijken en/of aanpassen

 

Meldingen aan/uit zetten

1.Navigeer onderin naar het knopje profiel

2.Klik op “Meldingen”

3. Schakel de meldingen in of uit

 

Telefoon uitloggen

1Navigeer onderin naar het knopje profiel

2.Klik op “Deze telefoon uitloggen”

3.Er volgt een bevestings venster. Klik op ja.

4. De VIPLive-app is nu volledig uitgelogd, u kunt hem nu opnieuw activeren.