VIPLive Support

PATZ portal

 

Om alle PaTz groepen in Nederland te faciliteren heeft het Netwerk Palliatieve Zorg Rotterdam & omstreken het palliatief zorgregister doorontwikkeld tot de PaTz Portal. Dit is een beveiligde web-based applicatie die beschikbaar is voor deelnemers aan de PaTz groepen. Voorwaarde is dat de PaTz groep geregistreerd is bij stichting PaTz en dat men de werkwijze PaTz Portal onderschrijft die verbonden is met de PaTz Portal.

Om gemakkelijk in te loggen en patiënten aan te maken is een SSO (Single Sign On) gerealiseerd tussen VIPLive en PATZ portal.

Let op! Deze koppeling kan alleen per zorggroep aangezet worden. Er zitten kosten verbonden aan het realiseren en onderhoud van deze koppeling.

 

  1. Log in middels SSO vanuit het HIS naar VIPLive waardoor het patiëntoverzicht van de patiënt opent
  2. Klik op externe koppelingen in het linker menuPATZ.JPG
  3. Klik op de tegel PATZ portal u wordt nu doorgelinkt naar PATZ portal.

 

1e keer inloggen voor patiënt

Is de patiënt nog niet gekoppeld tussen VIPLive en PATZ wordt er met de volgende gegevens gezocht in het PATZ portal:

- Emailadres

- Naam

- Geboortedatum

 

U selecteert de bekende patiënt of kiest voor de optie nieuwe patiënt aanmaken. De volgende gegevens worden automatisch voor u ingevuld:

- Naam (initialen, voornaam, roepnaam, volledige achternaam)

- Geboortedatum

- Emailadres

 

Inloggen na leggen koppeling

Na het eenmalig koppelen opent gelijk het patiëntoverzicht in PATZ-portal na klikken op de SSO knop.

 

Melding emailadres verifiëren

Deze SSO koppeling wordt per gebruiker gemaakt, dit gaat op basis van emailadres. Hiervoor moet het emailadres in VIPLive en PATZ-portal gelijk zijn. Hiervoor is het wel belangrijk dat u emailadres geverifieerd is. U krijgt de volgende melding als u op de knop druk zonder geverifieerd emailadres.

U moet dit eenmalig doen voordat u de koppeling kan gebruiken. Zie de handleiding: Het verificatie e-mailadres proces.

Melding gebruiker onbekend

Klikt u op de SSO koppeling en krijgt u een melding in PATZ portal gebruiker onbekend dan betekent dit dat u nog niet bekend bent in PATZ portal. Neem contact op met het getoonde nummer om uw account in PATZ-portal aan te laten maken. Indien dit gebeurt is kan u opnieuw op de SSO-knop klikken en moet de koppeling tot stand komen.

 

Emailadres in VIPLive of PATZ aanpassen

Indien uw emailadres in VIPLive, VIPLive Connect en het PATZ portal niet gelijk is, dan krijgt u hiervan een melding in de betreffende applicatie. Is het emailadres niet gelijk in het PATZ portal dan krijg u een verzoek of dit aangepast mag worden. Indien u dit bevestigd zal dit voor u worden aangepast. U kunt dan inloggen zoals u gewend was. Het mailadres wordt binnen 2 werkdagen verwerkt, waardoor u de volgende keer via de SSO koppeling kunt inloggen.

Indien u het emailadres dat u gebruikt voor het PATZ portal ook wil gebruiken in VIPLive dan dient u hiervoor telefonisch contact op te nemen met de helpdesk van VIPlive via 088- 528 10 20, keuze 1  en daarna nogmaals 1. U kunt dan aangeven dat u het mailadres wil aanpassen in VIPLive tbv PATZ.

In VIPLive Connect krijgt u de melding: 'Het emailadres in uw VIPLive Connect Account is niet bekend. Neem contact op met uw beheerder. Ook dan kan u contact op te nemen met de helpdesk van VIPlive via 088- 528 10 20, keuze 1  en daarna nogmaals 1.

 

 

 

 

 

Bijgewerkt