Direct na het inloggen krijgt u als niet geverifieerde VIPLive gebruiker een melding te zien rechts bovenin het beeldscherm (zie de afbeelding hieronder). U kunt uw e-mailadres verifiëren door op de link in deze melding te klikken (dan wordt u automatisch doorgelinkt naar de pagina 'Mijn profiel'). U kunt ook zelf naar de pagina 'Mijn profiel' gaan door rechts bovenin het beeldscherm te klikken op uw naam en 'Mijn profiel'.
Op de VIPLive pagina 'Mijn profiel' - 'Algemene informatie' - 'Contactgegevens' staat aangegeven of het e-mailadres wel of niet geverifieerd is. In de afbeelding hieronder is het e-mailadres van de VIPLive gebruiker nog niet geverifieerd, dat ziet er zo uit:
1. Om het e-mailadres te verifiëren klikt u in de oranje balk op 'Het e-mailadres is nog niet geverifieerd. Om te verifiëren: klik hier'. Er verschijnt een pop-up scherm om het e-mailadres te verifiëren (zie hieronder). In dit scherm wordt het e-mailadres automatisch ingevuld en overgenomen van het opgeslagen e-mailadres van de 'Mijn profiel' pagina. Let op: het e-mailadres in het verificatie e-mailadres pop-up scherm moet hetzelfde zijn als hoe het staat opgeslagen op de 'Mijn profiel' pagina. Als er een ander e-mailadres geverifieerd dient te worden, moet deze eerst worden aangepast en opgeslagen onder 'Contactgegevens' op de 'Mijn profiel' pagina.
2. Vervolgens kan er een verificatiecode worden verstuurd door op de knop 'Stuur verificatiecode' te klikken. Er verschijnt een verificatiecode in de mailbox van het ingevulde e-mailadres. Vul deze code in bij het veld 'Verificatiecode' en klik op de knop 'Opslaan'.
Verificatie gelukt?
Direct na de verificatie verschijnt er een context melding rechts bovenin het beeldscherm:
Daarnaast kunt u als VIPLive gebruiker altijd bij 'Mijn profiel' - 'Algemene informatie' - 'Contactgegevens' zien dat het e-mailadres geverifieerd is doordat er een groen vinkje voor het e-mailadres komt te staan:
Verificatie mislukt?
Hieronder staan een aantal mogelijke foutmeldingen bij het verifiëren van het e-mailadres:
- Verificatiecode onjuist →verstuur een nieuwe verificatiecode of start het verificatieproces opnieuw
- Verificatiecode verlopen →start het verificatie proces opnieuw
- Het opgegeven e-mailadres komt niet overeen met het e-mailadres in je profiel →pas het e-mailadres eerst aan onder 'Contactgegevens' op de 'Mijn profiel' pagina en probeer daarna opnieuw te verifiëren met het juiste e-mailadres
- Het opgegeven e-mailadres kan niet worden geverifieerd →dit e-mailadres is dan al geverifieerd voor een ander VIPLive account, een e-mailadres kan maar één keer worden geverifieerd
Bijgewerkt