VIPLive support

VIPapp iOS pedicures (aangesloten bij podotherapie praktijk)

VIPLive
VIPLive
  • Bijgewerkt

In deze handleiding wordt uitgelegd hoe Calculus VIP gebruikt kan worden voor pedicures van de podotherapiepraktijk met een iPhone*.
*iPad gebruik is vergelijkbaar

Er wordt ingegaan op de volgende functionaliteiten:

  • Het registreren van een voetzorgbehandeling. De behandelregistraties worden automatisch omgezet naar een declaratieregel. Het registeren van een voetzorgbehandeling bestaat onder andere uit het toevoegen van voetfoto’s.

  • Het bespreken van een patiënt. Dit houdt in dat u een bericht deelt over een patiënt met de podotherapiepraktijk.

  • Berichten uitwisselen zonder patiënt specifieke context met collega’s binnen de podotherapiepraktijk en collega pedicures.

  • De werkwijze van de functie ‘gesprekken’ is vergelijkbaar met ‘Whatsapp’, maar dan beveiligd en daarmee voldoet het aan alle regelgeving.

Voetzorgbehandeling uitvoeren/registreren

In dit hoofdstuk wordt uitgelegd hoe u een voetzorgbehandeling kunt registeren door middel van de Calculus VIP app. De beschikbare velden bij het registeren van een voetzorgbehandeling zijn afhankelijk van de verwijzing. In deze handleiding worden de verschillende basisfunctionaliteiten toegelicht.

Patiënt selecteren en voetzorg starten

1. Klik rechts onderin het scherm op ‘Patiënten’

image-20200925-112035.png

2. Typ (een deel van) de achternaam in van de patiënt die u gaat behandelen en klik vervolgens rechts onderin het scherm op ‘Zoek’.

image-20200925-112057.png

3. U ziet nu een resultatenlijst met één of meerdere namen. Klik op de naam van de patiënt die u wilt behandelen

image-20200925-112210.png

4. U ziet nu een overzicht met persoonlijke gegevens van de patiënt en zijn ‘Zorgnetwerk’. Klik op ‘Voetzorg starten’ om de voetzorg te starten.

image-20210507-085041.png

Voetfoto’s – foto’s toevoegen

1. Klik op het camera-icoon onder ‘Voetfoto’s’ om foto’s toe te voegen.

image-20200925-112344.png

2. U komt automatisch in het camerascherm bij de linkervoet boven. Maak de foto door op het foto-icoon te klikken.

image-20200925-112435.png

3. De gemaakte foto verschijnt in het scherm. Als de foto niet gelukt is (bewogen of buiten het beeld) kunt u links onderin het scherm op het pijltje klikken en de foto opnieuw maken.

image-20200925-112501.png

4. Als de foto gelukt is dan klikt u rechts onderin het scherm op ‘Gebruiken’. U komt automatisch bij de linkervoet onder, rechtervoet boven en rechtervoet onder.

image-20200925-112522.png

5. U kunt een foto overslaan door op het overslaan-icoon te klikken.

image-20200925-112548.png

6. Zodra u alle stappen heeft doorlopen komt u op de overzichtspagina terecht. Hier kunt u nogmaals de foto’s van de voeten bekijken. Vindt u de foto toch niet helemaal goed gelukt? Dan kunt u op de foto klikken en de foto opnieuw maken. Als u per ongeluk een foto heeft overgeslagen dan kunt u deze alsnog maken door op de overgeslagen foto met het overslaan-icoon te klikken.

Voetfoto’s - urgente beoordeling (optioneel)

Eventueel kunt u aangeven dat een beoordeling urgent is.

1. Klik op het schuifje achter ‘Urgente beoordeling’ zodat deze wordt aangezet.

image-20200925-112732.png

2. Vul de reden voor de ‘Urgente beoordeling’ in.

3. Optioneel: voeg maximaal twee foto’s toe aan de ‘Urgente beoordeling’. Klik hiervoor op het camera-icoon.

Behandelplan – afwijken van behandelplan (optioneel)

Wanneer u bent afgeweken van het behandelplan kunt u dat als volgt aangeven:

1. Klik op het schuifje achter ‘Behandeling conform behandelplan’ zodat deze wordt uitgezet.

image-20200925-112859.png

2. U kunt vervolgens in maximaal 255 tekens vertellen waarom u bent afgeweken van het behandelplan.

Behandelplan – ambulante zorg

Indien de patiënt in aanmerking komt voor ambulante zorg en u de zorg ambulant heeft geboden kunt u dit aangeven.

1. Klik op het schuifje achter ‘Ambulante zorg’ zodat deze wordt aangezet. Indien er geen vergoedingsmogelijkheid is kunt u het schuifje niet aanzetten. Indien het geen medisch noodzakelijk huisbezoek is kunt u het schuifje niet aanzetten.

image-20200925-113113.png

Aanvullende opmerkingen (optioneel)

Tot slot kunt u eventueel een aanvullende opmerking invullen.

1. Klik op het tekstveld onder ‘Aanvullende opmerkingen’ en typ uw aanvullende opmerking in. Dit veld mag leeg gelaten worden.

image-20200925-113237.png

Behandeling registreren

Als u alle gegevens heeft ingevuld kunt u de behandeling registeren.

1. Klik rechts bovenin het scherm op ‘Afronden’ om de behandeling te registreren

image-20200925-113318.png

2. Er verschijnt een melding dat de behandeling is geregistreerd. Klik rechts bovenin het scherm op ‘Gereed’ om terug te keren.

image-20210507-085458.png

Patiënt bespreken

In dit hoofdstuk wordt uitgelegd hoe u een patiënt kunt bespreken.

1. Klik rechts onderin het scherm op ‘Patiënten’.

image-20200925-113434.png

2. Typ (een deel van) de achternaam in van de patiënt die u gaat behandelen en klik vervolgens rechts onderin het scherm op ‘Zoek’.

image-20200925-113459.png

3. U ziet nu een resultatenlijst met één of meerdere namen. Klik op de naam van de patiënt waarvoor u een gesprek wilt starten.

image-20200925-113520.png

4. U ziet nu een overzicht met persoonlijke gegevens van de patiënt en zijn ‘Zorgnetwerk’. Klik op het plusje bij ‘Nieuw gesprek starten’.

image-20210507-122645.png

5. Klik op ‘Patiënt bespreken’.

image-20210507-122751.png

6. U ziet een overzicht met de podotherapiepraktijk en mogelijk met namen van andere zorgverleners die deze patiënt hebben behandeld. Deze lijst wordt het zorgnetwerk van de patiënt genoemd. Klik op de podotherapiepraktijk.

image-20210507-122852.png

7. Vul nu het gespreksonderwerp in. Let op! U kunt maximaal 25 tekens gebruiken. U heeft de naam van de patiënt al ingevoerd. U hoeft deze naam niet in het gespreksonderwerp te herhalen. Klik vervolgens rechts bovenin of rechts onderin het scherm op ‘Gereed’.

image-20200925-114644.png

8. U kunt nu in het tekst vak een bericht typen. Klik vervolgens rechts naast het tekst vak op ‘Stuur’ om het bericht te versturen.

image-20210507-123014.png

9. Als u klikt op de pijl links bovenin het scherm dan komt u weer in het overzicht van gesprekken.

Berichten uitwisselen met collega’s (geen patiënt specifieke context)

Gesprek met één collega

1. Klik op gesprekken links onderin het scherm. Klik vervolgens op de ‘+’ rechts bovenin het scherm.

image-20210507-123601.png

2. U krijgt de keuzes te zien; ‘Patiënt bespreken’ en ‘Gesprek met zorgverlener(s)’. Klik op ‘Gesprek met zorgverlener(s)’.

image-20210507-123752.png

3. Typ nu (een deel van) de achternaam van uw collega in. Klik vervolgens rechts onderin het scherm op ‘Zoek’.

image-20200925-115127.png

4. U ziet nu een lijst met één of meerdere collega’s. Klik op de naam van de collega waarmee u berichten wilt uitwisselen.

image-20200925-115150.png

5. Vul het gespreksonderwerp in. Klik vervolgens rechts bovenin of rechts onderin het scherm op ‘Gereed’.

image-20200925-115236.png

6. U kunt nu in het tekst vak een bericht typen. Klik vervolgens rechts naast het tekst vak op ‘Stuur’ om het bericht te versturen.

image-20200925-115313.png

7. Als u klikt op de pijl links bovenin het scherm dan komt u weer in het overzicht van gesprekken.

image-20210507-125252.png

Gesprek met meerdere collega’s

Als u met meerdere collega’s tegelijkertijd een bericht wilt uitwisselen, dan zoekt u eerst op één naam en vervolgens kunt u meerdere namen aan het gesprek toevoegen.

1. Klik op gesprekken links onderin het scherm. Klik vervolgens op de ‘+’ rechts bovenin het scherm.

image-20210507-124057.png

2. U krijgt de keuzes te zien; ‘Patiënt bespreken’ en ‘Gesprek met zorgverlener(s)’. Klik op ‘Gesprek met zorgverlener(s)’.

image-20210507-124403.png

3. Typ nu (een deel van) de achternaam van uw collega in. Klik vervolgens rechts onderin het scherm op ‘Zoek’.

image-20200925-115524.png

4. U ziet nu een lijst met één of meerdere collega’s. Klik rechts bovenin het scherm op ‘Groep’.

image-20200925-115548.png

5. U ziet bolletjes naast de namen van de zorgverleners uit de lijst. Vink de naam van de zorgverlener die u wilt toevoegen aan door op het bolletje voor de naam te klikken.

image-20200925-115618.png

6. Typ nu een nieuwe naam in en selecteer een tweede collega door een vinkje links naast de naam aan te klikken. De namen die toegevoegd zijn aan de groep verschijnen bovenin het scherm. Zoek verder op namen totdat de groep compleet is. Klik vervolgens rechts bovenin op ‘Onderwerp’ om het gesprek te starten.

image-20210507-124505.png

7. Vul het gespreksonderwerp in. Klik vervolgens rechts bovenin of rechts onderin het scherm op ‘Gereed’.

image-20200925-115707.png

8. U kunt nu in het tekst vak een bericht typen. Klik vervolgens rechts naast het tekst vak op ‘Stuur’ om het bericht te versturen.

image-20210507-125156.png

9. Als u klikt op de pijl links bovenin het scherm dan komt u weer in het overzicht van gesprekken.

image-20210507-125252.png

Deelnemer later toevoegen aan een Calculus VIP gesprek

1. Klik op gesprekken links onderin het scherm. Open een gesprek door er in de gesprekkenlijst op te klikken.

image-20210507-125452.png

2. Klik in het gesprek op het onderwerp

image-20200925-120127.png

3. U ziet nu het overzicht met gespreksinformatie. Klik op ‘Deelnemer toevoegen’. Deze nieuwe deelnemer zal het gesprek voorafgaand aan zijn deelname ook kunnen zien.

image-20200925-120159.png

4. Als het een patiënt gerelateerd gesprek betreft, ziet u een overzicht van zorgverleners die in het zorgnetwerk van de patiënt zitten. Indien u een deelnemer wilt toevoegen aan een gesprek waaraan geen patiënt is gekoppeld, dan kunt u zoeken op een (deel van de) achternaam van de zorgverlener. Klik vervolgens op de naam van de deelnemer die u wilt toevoegen.

image-20210507-125527.png

5. U keert terug naar het gespreksinformatie scherm waar de nieuwe deelnemer aan de deelnemerslijst is toegevoegd. Om terug te gaan naar het gesprek klikt u rechts bovenin het scherm op ‘Bewaar’. U keert terug naar het gesprek.

image-20210507-125747.png