VIPLive Support

POH GGZ handleiding

VIPLive
VIPLive
  • Bijgewerkt

In deze handleiding bespreken we de functionaliteiten die beschikbaar zijn als POH-GGZ. We staan kort stil bij het inloggen, trajecten, caseload overzicht, verwijzen, consulteren, gesprekken, vragenlijsten en ADHD. Welke functies aanstaan voor u in de praktijk hangt af van de door de zorggroep gekozen functies.


Inloggen (SSO)
Heeft u nog geen directe inlog dan kunt u altijd contact opnemen met onze helpdesk om een afspraak te maken om dit in te stellen (088-5281060).
Waar u de knop kunt vinden in uw HIS, is afhankelijk van welke HIS u gebruikt.
1. Na het inloggen krijgt u een contractselectiescherm waarin al u gekoppelde huisartsenpraktijken staan.
2. Selecteer de huisartsenpraktijk waar de patiënt staat ingeschreven om verder te gaan.

image-20211209-072447.png

De patiëntenkaart
Na het selecteren van de gewenste huisartsenpraktijk komt u in het patiënten zoekscherm terecht. U kunt hier zoeken op de patiënten in de huisartsenpraktijk. Via de SSO kan u ook direct in de patiëntenkaart van de patiënt terecht komen.

Patiënt zoeken
1. Klik in het hoofmenu op samenwerken en klik dan op patiëntoverzicht
2. U komt nu in het zoekscherm waar u een patiënt kunt zoeken op BSN, geboortedatum, VIP patiëntnummer of deel van de naam.
3. Na het klikken op zoeken krijgt u de resultaten van de patiënten die voldoen aan de zoekcriteria. Klik op de regel van de patiënt om naar de patiëntenkaart van deze patiënt te gaan.


Let op! U zoekt in een huisartsenpraktijk. Bij welke praktijk u ingelogd bent ziet u rechtsboven naast het ronde bolletje. Wil u in een andere praktijk zoeken klik dan op contract wisselen rechts bovenin het scherm en kies een andere huisartsenpraktijk.
Let op! bent u ingelogd via de website dan kunt u alleen de patiënten vinden die aangeleverd zijn in het afgelopen kwartaal. Nieuw ingeschreven patiënten moeten aangemaakt worden via de SSO.

image-20211209-072532.png

De patiëntenkaart
De patiëntenkaart bestaat uit een actiepagina en een tijdlijn. Op de actiepagina kunt u acties uitvoeren op de tijdlijn kunt u zien welke acties zijn uitgevoerd door de tijd. Welke acties uitgevoerd kunnen worden hangt af van de zorggroep/regio waarin u praktijk zich bevindt.

image-20211209-072622.png

Opvoeren van een zorgactiviteit/verrichting
Hetgeen u het meest zal doen is het opvoeren van een zorgactiviteit.
1. Klik op de actie voeg zorgactiviteit toe

image-20211209-072651.png

2. Selecteer de datum waarop de zorgactiviteit geboekt moet worden
3. Selecteer voor welk zorgprogramma u de zorgactiviteit wil boeken (is er maar 1 optie dan ziet u deze optie niet)
4. Selecteer de activiteit die u wil boeken
5. Klik nu op zorgactiviteit opslaan om de boeking definitief te maken
6. Er ontstaat nu een nieuw tijdlijn item met de naam van de geboekte zorgactiviteit
7. U kunt de zorgactiviteit nog bewerken of verwijderen tot dat hij gefactureerd is aan de zorgverzekeraar. 8. Indien hij gefactureerd is zijn de knoppen bewerken en verwijderen niet meer te zien.

Rapportage over geleverde werk
Wil u weten hoeveel en welke verrichtingen u geboekt heeft?
1. Klik op declareren → bundeloverzicht

image-20211209-072729.png

2. U ziet hier hoeveel zorgactiviteiten zijn aangeleverd
3. Hoeveel van de aangeleverde administratief zijn (bijv. no show)
4. DBC of niet DBC gekoppeld kunt u negeren
5. Afgekeurde zorgactiviteiten worden niet vergoed (in dit voorbeeld zijn dat er 17! Dit komt dat er voor patiënten 2x op 1 dag dezelfde zorgactiviteit was geboekt.
6. Klikt u op de knop inzien dan ziet u de declaraties op patiënt niveau.

Mijn Patiënten – overzicht van de caseload
Onder het menu samenwerken heeft u het item mijn patiënten.
Op deze pagina krijgt u een overzicht van alle patiënten waar nog een lopend traject is (niet afgesloten via het vinkje traject sluiten). Een traject start automatisch bij het boeken van de 1ste zorgactiviteit. Bij de 2de keer boeken van een zorgactiviteit kan je het traject sluiten.

image-20211209-072752.png
image-20211209-072823.png

De informatie die beschikbaar komt door het sluiten van het traject gebruikt de zorggroep om op te sturen.
Indien u uzelf toevoegt aan het zorgnetwerk bij een patiënt kan u zo ook zelf een lijstje maken van patiënten waar u gemakkelijk naar toe wil VIPLive. Door het Filter waar ik in het zorgnetwerk zit aan te vinken (let op vink het andere filter dan weer uit!)

image-20211209-072846.png

Jezelf toevoegen aan het zorgnetwerk kan bij het menu tijdlijn.

image-20211209-072908.png

Klik op het potlood icoon en kleur het bolletje blauw bij uw eigen naam.
Klik op opslaan