VIPLive support

Aanmelden patiënt/mantelzorger voor Spreekuur.nl

VIPLive
VIPLive
  • Bijgewerkt

1. Zoek de patiënt op in VIPLive en open de actiepagina van de patiënt.

2. Klik in het venster op ‘Nodig uit voor Spreekuur.nl’. 

 

mceclip0.png

 

3. Bij Ontvanger kiest u aan wie u een uitnodiging wilt sturen; patiënt of mantelzorger.

  • Voor de patiënt wordt het e-mailadres en mobiele telefoonnummer automatisch overgenomen uit het HIS. Blijven de vakjes leeg of kloppen de gegevens niet? Dan kunt u de gegevens handmatig invullen. Vergeet aangepaste gegevens niet bij te werken in het HIS.
  • Voor de mantelzorger vult u het e-mailadres en mobiele telefoonnummer van de mantelzorger handmatig in.  

mceclip1.png


4. Klik op 'Uitnodiging versturen'. Vanuit Spreekuur.nl wordt er een uitnodigingsmail met toegangslink naar de patiënt/mantelzorger gestuurd. Deze ziet er als volgt uit:

blobid0.png

5. In het Gezondheidsoverzicht van de patiënt kunt u de status van de uitnodiging inzien. Klik op het tabblad ‘Spreekuur.nl’.

 

mceclip2.png

 

6. Een verstuurde uitnodiging heeft de volgende 4 statussen:

    (1) In behandeling. De uitnodiging is verstuurd maar nog niet door de patiënt/mantelzorger
         geaccepteerd.  

    (2) Aangemeld. De uitnodiging is door de patiënt/mantelzorger geaccepteerd nadat het
          Spreekuur.nl account is geactiveerd. Het account is geactiveerd wanneer de
          patiënt/mantelzorger is toegetreden tot zijn/haar zorgnetwerk en op de homepagina van
          Spreekuur.nl kan komen.

    (3) Geannuleerd. De uitnodiging is door de patiënt/mantelzorger geannuleerd.

    (4) Verlopen. De uitnodiging is langer dan 30 dagen geleden verstuurd en niet geaccepteerd door
         de patiënt/mantelzorger.

 

mceclip3.png

 

7. Mocht de uitnodiging naar het verkeerde mailadres zijn verstuurd, zijn verlopen of geannuleerd en wil de patiënt/mantelzorger toch gebruik maken van Spreekuur.nl? Dan kunt u een uitnodiging nog een keer versturen door stap 1 t/m 4 opnieuw te doorlopen of door in het Gezondheidsoverzicht onder het kopje Spreekuur.nl naast de status van de uitnodiging te klikken op ‘Opnieuw versturen’. De nieuw verstuurde uitnodiging verschijnt vervolgens op deze pagina.
Let op! Mocht het e-mailadres en/of telefoonnummer van de patiënt niet juist zijn en heeft u de correcte gegevens van de patiënt ontvangen? Pas deze ook aan in het HIS.

 

mceclip4.png