VIPLive Support

Patiënt aanmaken voor ketenpartners & netwerkpartners

Denise Mannée
Denise Mannée
  • Bijgewerkt

Deze functionaliteit kan worden aangezet op zorggroep niveau. Mocht er interesse zijn in de functionaliteit dan moet de zorggroep contact opnemen met de huidige consultant.

 

Deze handleiding zal een beschrijving geven hoe je een patiënt aanmaakt voor ketenpartners/netwerkpartners. Hiervoor is het vereist dat er een SBV-Z certificaat is geüpload door de zorggroep en dat er ingesteld is dat u deze kunt gebruiken. 

Patiënt aanmaken middels SSO-koppeling

Als u een werkzame SSO koppeling heeft vanuit uw bronsysteem, de module "patiënt aanmaken" staat aan op zorggroep niveau, en het vereiste SBV-Z certificaat is geüpload voor uw categorie zorgverlener (apotheker, wijkverpleging, …), dan kunt u de SSO koppeling gebruiken om patiënt aan te maken.

1. Open de koppeling vanuit uw bronsysteem via het zorgportaal of direct naar VIPLive.

2. Op basis van COV gegevens wordt er een patiënt controle gedaan. Binnen VIP wordt een controle gedaan of de patiënt al bestaat en aan u gekoppeld is door de huisarts. Er zijn nu 3 opties:

  • Patiënt is bekend in VIP en u hebt wel rechten gekregen vanuit de huisartsenpraktijk om de patiënt in te zien, patiënt wordt niet aangemaakt maar u wordt naar de juiste patiëntkaart geleid.
  • Patiënt is bekend in VIP en u hebt geen rechten gekregen vanuit de huisartsenpraktijk om de patiënt in te zien, patiënt wordt niet aangemaakt maar u wordt naar de juiste patiëntkaart geleid. Deze patiëntkaart is minimaal, u heeft de mogelijkheid om gesprek te starten en acties uit te voeren passend bij uw categorie.
  • Patiënt is onbekend in VIP en u hebt geen rechten gekregen vanuit de huisartsenpraktijk om de patiënt in te zien, patiënt wordt aangemaakt. Deze patiëntkaart is minimaal, u heeft de mogelijkheid om gesprek te starten en acties uit te voeren passend bij uw categorie.

Als de module patiënt aanmaken uit staat, zult u bij de laatste twee opties landen op de patiëntenoverzichtspagina, u mag geen patiënt aanmaken via de SSO.

Handmatig patiënt aanmaken

1. Log in als ketenpartner / netwerkpartner

2. Ga bovenin de balk naar Patiëntoverzicht

Scherm­afbeelding 2024-05-24 om 10.20.24.png 

2. Klik op Voeg nieuwe patiënt toe

Scherm­afbeelding 2024-05-24 om 10.20.42.png

3. Vervolgens krijgt u twee opties om de patiëntgegevens te controleren via SBV-Z: 

    • BSN, geboortedatum, geslacht en achternaam
    • BSN, geboortedatum, geslacht, postcode, huisnummer

Geef aan welk zoekpad u wilt gebruiken

 

Scherm­afbeelding 2024-05-24 om 10.21.30.pngScherm­afbeelding 2024-05-24 om 10.22.01.png



4. Vul de patiëntgegevens in en klik op Controleer

5. De gegevens worden nu gecontroleerd op basis van SBV-Z

6. Als de gegevens geverifieerd zijn kom je op een samenvatting scherm en kan je de patiënt toevoegen door rechtsonder op bevestigen te drukken.

image-2024-4-29_16-25-39.png

7. Als de gegevens fout zijn dan zie je een foutmelding en kan je de patiënt niet toevoegen, je kunt dan opnieuw de juiste gegevens invullen om de patiënt alsnog toe te voegen

image-2024-4-30_8-49-24.png



8. Binnen VIP wordt een controle gedaan of de patiënt al bestaat en aan u gekoppeld is door de huisarts. Er zijn drie opties:

  • Patiënt is bekend in VIP en u hebt wel rechten gekregen vanuit de huisartsenpraktijk om de patiënt in te zien, patiënt wordt niet aangemaakt maar u wordt naar de juiste patiëntkaart geleid.
  • Patiënt is bekend in VIP en u hebt geen rechten gekregen vanuit de huisartsenpraktijk om de patiënt in te zien, patiënt wordt niet aangemaakt maar u wordt naar de juiste patiëntkaart geleid. Deze patiëntkaart is minimaal, u heeft de mogelijkheid om gesprek te starten en acties uit te voeren passend bij uw categorie.
  • Patiënt is onbekend in VIP en u hebt geen rechten gekregen vanuit de huisartsenpraktijk om de patiënt in te zien, patiënt wordt aangemaakt. Deze patiëntkaart is minimaal, u heeft de mogelijkheid om gesprek te starten en acties uit te voeren passend bij uw categorie.