Vanuit VIPLive wordt toegewerkt naar een punt waarop gebruikers zelfstandig hun wachtwoord kunnen herstellen. Momenteel verloopt dit proces via customer support, omdat de huidige constructie achter VIPLive wachtwoorden erg complex is. Helaas zorgt dit voor langere doorlooptijden bij wachtwoord herstel.
Per 17 september is het mogelijk het wachtwoord zelf te herstellen, mits de onderstaande handeling is uitgevoerd:
Na het inloggen wordt gevraagd nog eenmaal het wachtwoord in te voeren. Wegens privacy- en veiligheidsoverwegingen kan én mag VIPLive niet het wachtwoord registreren dat gebruikt wordt tijdens het inloggen.
Wij adviseren onze gebruikers deze handeling uit te voeren om zo het account meer in eigen beheer te nemen, wat de veiligheid van het account bevordert en ervoor zorgt dat men efficiënter gebruik kan maken van het VIPLive platform. Gebruikers die het wachtwoord eenmalig hebben ingevoerd, krijgen deze vraag niet nogmaals getoond na het inloggen.
De melding ziet er als volgt uit, maar van 19 augustus is het niet meer mogelijk om over te slaan.