In dit FAQ beantwoorden we verschillende vragen over de nieuwe inbox (consultaties en gesprekken).
Wanneer komen mijn oude berichten en consultaties te vervallen?
De tijdsplanning is bekend, lees meer op: Overgang van oude naar nieuwe inbox.
Waarom gaan we over naar een nieuwe inbox?
De oude inbox volstaat om meerdere redenen niet meer, denk aan beveiliging, veel onverklaarbare problemen en slecht onderhoudbaar. Lees meer: Overgang van oude naar nieuwe inbox
Waarom worden mijn oude gesprekken en consultaties niet gemigreerd naar de nieuwe inbox?
We kunnen geen berichten en consultaties overzetten van de oude naar nieuwe inbox. Om die reden ga je gefaseerd over van de oude naar nieuwe inbox.
Hoe kan ik mijn gesprekken makkelijk starten in de nieuwe inbox?
U kunt gebruik maken van de functie (start nieuw gesprek in de nieuwe inbox). Let op, hiermee gaat geen gespreksgeschiedenis. Lees meer op Tijdslijn overgang van oude naar nieuwe inbox.
Kan ik mijn oude gesprekken / consultaties downloaden?
Deze functionaliteit zijn wij nog aan het ontwikkelen en zal beschikbaar komen om er voor te zorgen dat u al uw gegevens kunt downloaden. Dit zal geen bestand per patiënt, per bericht of per consultatie zijn. Het bestand wat wij beschikbaar maken is een bulk export met alle berichten en consultaties uit uw oude inbox in één bestand. We vragen u dus zelf al goed te archiveren in uw bronsysteem. Lees meer op Tijdslijn overgang van oude naar nieuwe inbox.
Ik kan geen bericht meer typen, of consultatie niet beantwoorden, hoe kan dat?
U bent in fase 2 belandt, in deze fase hebben wij de gesprekken en consultaties in de oude inbox dichtgezet. In deze fase kunt u nog wel afsluiten / archiveren / terugkoppelen. Alle gesprekken en consultaties die nog niet waren afgerond zult u moeten voortzetten / herstarten in de nieuwe inbox. Lees meer: Tijdslijn overgang van oude naar nieuwe inbox.
Hoe gebruik ik de nieuwe inbox?
We hebben hier verschillende handleidingen voor opgesteld. Lees meer op: Consulteren voor de verzender (huisartsenpraktijk), Consulteren voor ontvangers (secretariaten, specialisten, ketenpartners en kaderartsen) en Samenwerken - Gesprekken.
Waarom kan ik mijn gesprekken / consultaties niet vinden?
U kunt wisselen tussen uw oude en nieuwe inbox door gebruik te maken van de melding in de oranje balk bovenin VIPLive. Daarnaast kunt u, als u in de inbox zit via de knop 'oude inbox' of 'nieuwe inbox' links bovenin switchen tussen beide inboxen.
In de nieuwe inbox zijn consultaties en gesprekken gescheiden. In de balk aan de linkerzijde kunt u door middel van de verschillende icoontjes switchen tussen gesprekken en consultaties. Lees meer op: Consulteren voor de verzender (huisartsenpraktijk), Consulteren voor ontvangers (secretariaten, specialisten, ketenpartners en kaderartsen) en Hoe gebruik ik de nieuwe VIPlive gesprekken inbox?
Als ontvanger van consultaties zijn er twee views om naar de consultaties te kijken: een inbox view en een werklijst view. Rechtsboven in het scherm kunt u wisselen tussen de twee views.
Waarom missen er gesprekken / consultaties in de app?
Download de VIPLive app (wit logo met VIPLive letters). In de VIPLive app ziet u alleen de nieuwe consultaties/gesprekken uit de nieuwe inbox, gesprekken en consultaties uit de oude inbox zijn beschikbaar via het webplatform.
Hoe kan ik mijn consultaties door collega's laten overnemen?
Een veel gehoorde wens vanuit huisartsenpraktijken is om elkaars consultaties over te kunnen nemen. We hebben daarom de flow voor consultaties aangepast en nu kunt u in de consultatie aanvraag al collega's toevoegen.
Wat gebeurt er met een consultatie die ik archiveer of verwijder?
U en uw collega's dragen dezelfde verantwoordelijkheid voor de consultatie. Dat betekent dat wanneer u of een collega een consultatie archiveert of verwijdert, dit geldt voor alle medewerkers van de huisartsenpraktijk die onderdeel zijn van dat consult. U krijgt altijd een bevestigende vraag voor u deze actie uitvoert.