VIPLive Support

Tijdslijn overgang van oude naar nieuwe inbox

Denise Mannée
Denise Mannée
  • Bijgewerkt

Tijdslijn 

11 Maart is de nieuw inbox voor gesprekken en consulteren live gegaan in VIPLive; fase 1: de nieuwe en oude inbox bestaan naast elkaar.

  • 22 juli: Lancering ondersteunende functionaliteit: 'Gesprek aanmaken'.
  • 19 augustus: Lancering ondersteunende functionaliteit 'exportfunctie' en Fase 2 - Oude inbox wordt op read-only gezet, het is niet meer mogelijk om te reageren in de oude gesprekken/consultaties. Het is nog wel mogelijk om terug te koppelen naar uw bronsysteem.
  • 14 oktober: Fase 3 - Oude inbox wordt permanent verwijderd.

Ondersteunende functionaliteit: gesprek aanmaken vanuit de oude inbox naar de nieuwe inbox

We bieden een knop aan om een gesprek aan te maken in de nieuwe inbox gebaseerd op de gesprek vanuit de oude inbox. Met één klik op de knop kan de zorgverlener een het gesprek starten in de nieuwe inbox waaraan dezelfde zorgverleners automatisch zijn gekoppeld. Hierbij wordt ook de juiste patiëntcontext gekoppeld en het onderwerp overgenomen. Let op, de gespreksgeschiedenis wordt niet overgenomen.

Gebruik:

1. Navigeer naar berichten, rechtsboven naast uw profiel

2. Navigeer naar oude inbox, linksboven het overzicht van berichten

3. Navigeer naar gesprek dat u opnieuw wil starten in de nieuwe inbox

4. Klik op start nieuwe chat met dezelfde deelnemers

Ondersteunende functionaliteit: export bestand consultaties gesprekken oude inbox

We bieden een knop aan voor de exportfunctie om gesprekken en consultaties in de oude inbox in één bestand te kunnen downloaden als leesbaar bestand.
Let op, het bestand wordt op uw computer opgeslagen. We raden u daarom aan om zorgvuldig met deze data om te gaan.

Gebruik:

1. Navigeer naar berichten, rechtsboven naast uw profiel

2. Navigeer naar oude inbox, linksboven het overzicht van berichten

3. Klik op 'Consultaties en gesprekken exporteren'

4. U ziet dat de knop grijs wordt als de download is gestart met de melding dat u VIP kan verlaten tijdens het downloaden, omdat dit een lang proces kan zijn.

5. Als de export klaar is om te downloaden verschijnt de 'download' knop:

6. Klik op het gedownloade bestand of navigeer naar uw downloads map op de computer. U vind hier een bestand met extensie .zip.

7. Een .zip bestand moet worden uitgepakt, klik met de rechtermuisknop op het bestand en druk op "alles uitpakken" en druk nogmaals op "uitpakken" (ook mogelijk om een andere map voor het uitpakken te selecteren)

8. Na het uitpakken kunt u in de map onderliggende structuur vinden:

  • consultaties
  • gesprekken

Voor beide mappen vindt u mappen met de onderliggend jaren en maanden. Per gesprek/consultaties kunt u een pdf bestand openen. Zie voorbeeld hieronder voor bijvoorbeeld gesprekken gestart in augustus 2023:

Wat verwachten we van u?

We verwachten een aantal zaken van u:

  • U sluit gesprekken/consultaties in de oude inbox en start deze eventueel opnieuw op in de nieuwe inbox tenminste in fase 1. In fase 2 kunt u niet meer reageren en zult u daarmee verplicht een nieuwe gesprek moeten starten.
  • U koppelt consultaties en (delen van) berichten in de oude inbox terug (mocht u dit al doen, dan kunt u dit overslaan) ter voorbereiding op fase 3.

  • U maakt een download van uw geschiedenis als u wilt dat deze inzichtelijk blijft / ter administratie.